Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
AssaultCube Polska Strona Główna
Strona główna Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tworzenie mapek

Ile stworzyłeś już map do AC w swoim życiu??
1-5
0%
 0%  [ 0 ]
6-10
0%
 0%  [ 0 ]
11-20
50%
 50%  [ 2 ]
21-30
0%
 0%  [ 0 ]
31-40
0%
 0%  [ 0 ]
41-50
0%
 0%  [ 0 ]
Więcej niż 50
0%
 0%  [ 0 ]
Nie pamiętam
0%
 0%  [ 0 ]
Nigdy nie zajmowałem się tworzeniem map...
50%
 50%  [ 2 ]
Głosowań: 4
Wszystkich Głosów: 4

Autor Wiadomość
Phoenix 
ModMaster
Miszczu Modder



Wiek: 20
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 43
Skąd: (Zgadnij...)
  Wysłany: 2011-03-31, 15:57   Tworzenie mapek

Zamieszczam w miarę obszerny i prosty poradnik pt.: jak tworzyć mapki w Assalut Cube.

Podstawowa umiejętność : wrzucanie / wysyłanie mapek na serwery:
Odpalamy wiersz poleceń (poniżej), i wpisujemy:

- sendmap [nazwa_mapy] - Komenda służąca do wrzucania map na serwer. Warunek: Mapa musi być w folderze z grą (folder packages/maps).

- getmap - pobieranie mapy z serwera [w wersji 1.1.0.4 i wyżej, już niepotrzebna]

Odpalanie trybu edycji

Klikamy E na klawiaturze w singleplayerze, bądź multiplayerze w trybie coop

Odpalanie wiersza poleceń

Wchodzimy w wiersz poleceń gry klikając / lub ~ na klawiaturze.

Tworzenie nowej mapki

Włączamy wiersz poleceń gry, i piszemy w nim newmap X (X = cyfra od 6 do 12. Jednak radzę tylko od 6 do 8, bo i to nam spokojnie wystarczy, a przy większych przeciążymy grafikę, i wyskoczy błąd.)

Zaznaczanie obszaru

Wystarczy trzymając lewy przycisk myszki [LPM] zaznaczać obszar, ruszając nią, i ew. kamerą (do poruszania kamery służą strzałki / WSAD)

Tworzenie wklęsłości i wypukłości

Zaznaczamy dany obszar, i następnie ruszamy rolką myszy. To, w jaka stronę będzie się poruszać obszar, zależy od ustawienia kamery i celownika.

Zmiana tekstur w pionie / poziomie

Zaznaczamy obszar, i trzymając klawisz 'Z' (jeśli chcemy zmienić teksturę w poziomie) lub 'X' (jeśli chcemy zmienić teksturę w pionie), kręcimy rolką myszy.

Tworzenie drabin

Zaznaczamy 'kwadracik', i....

Sposób I: Klikamy prawy przycisk myszy, lub Esc / Editing, wchodzimy w Entites i wchodzimy w Ladder entity. potem, w wierszu poleceń gry wystarczy tylko wpisać, jak wysoka ma być drabina, wpisując liczbę 'kwadratów' jako wysokość.

Sposób II: Wchodzimy w wiersz poleceń gry, potem wpisujemy w niego newent ladder X (X to liczba 'kwadracików, określająca jej wysokość)

Tworzenie przedmiotów

Zaznaczamy 'kwadracik', i...

Sposób I: Klikamy PPM lub wchodzimy w menu Editing, potem wchodzimy w menu Mapmodels, i wybieramy kategorię, i przedmiot z listy.

Sposób II: Wchodzimy w wiersz poleceń gry, następnie wpisujemy newent mapmodel X (X = liczba przedmiotu). Jednak trzeba znać numer danego przedmiotu, więc możemy to sobie darować ;).

UWAGA: Należy pamiętać, że to jak ustawiony będzie przedmiot, zależy od ustawienia kamery. Oraz czasami może on wejść w ścianę, lub zrobić coś podobnego, więc radzę pokombinować.

Tworzenie świateł

Zaznaczamy jeden 'kwadracik', potem wchodzimy w menu Editing / PPM, i następnie w Lighting (jest tam opcja Enable Fullbright - służy ona do całkowitego rozświetlenia mapy, jednak działa tylko przy jej edycji), i wybieramy Add white/coloured lights. Ta pierwsza opcja służy do dodania białego światła, a druga do kolorowego. Przy białym są 2 opcje - Light Radius (zasięg światła) i Brightness (Jasność światła), a przy kolorowym jest Light Radius, i dodatkowe trzy suwaki, do mieszania proporcji świateł.

Usuwanie świateł, przedmiotów, i tego typu rzeczy

Do zaznaczania takich rzeczy służą rozmieszczone na mapie kolorowe punkty - gwiazdy latające nad mapą. Co one znaczą, rozpoznaje się po tym co się dzieje pod nią na mapce, ale też wyświetla się na dole ekranu. Żeby je usunąć, zbliżamy się do danego kamerką i klikamy Backspace .

Tworzenie wody

Wchodzimy w menu edycji mapy (Editing), potem w Map operations, i klikamy Change waterlevel. W wiersz poleceń wpisujemy na jakim poziomie (liczba 'kwadracików') ma być woda (jeśli chcemy poniżej zera, wpisujemy na początku liczby -). UWAGA: Jeśli powiększaliśmy mapę w dół, to należy ustawić poziom wody na minusie.

Zmiana koloru wody

Wchodzimy w Editing, Map operations, i w Change watercolour. I tutaj zmiana się odbywa tak jak przy dodawaniu kolorowych świateł : Wybieramy ile ma być danego koloru. Ta opcja działa na wszystką wodę na mapie.

Tworzenie łuków / pochyleń

Zaznaczamy obszar, potem wchodzimy w menu edycji mapy \ Arches and slopes, i wybieramy typ łuku / pochylenia. Możemy go edytować trzymając klawisz 'Q', i ruszając rolką myszy, a przyciskiem 'H' przywracamy go do normalności.

Słupy których nie można usunąć

Wtedy musieliśmy kliknąć 'F'. Zaznaczamy obszar, na którym jest ten słup, i klikamy H.
UWAGA: H służy do cofnięcia akcji. Jeśli wczytaliśmy mapę z tym słupem, wtedy nic to nie da...

Zmiana otoczenia

Otoczenia, czyli tego co widać, kiedy część mapy jest 'przezroczysta'. Wchodzimy w Editing, potem w Test a skymap, i wybieramy z listy odpowiednią.

Dodawanie odgłosów

Zaznaczamy 'kwadracik' i wchodzimy w Editing, potem w Ambient sounds, i wybieramy.

Dodawanie Pickupów

Pickupów, czyli apteczek, amunicji, itp. Zaznaczamy 'kwadracik', wchodzimy w Editing / Pickups, wybieramy, i gotowe.

Dodawanie opisu mapy

Opisu mapy, czyli tego, co się wyświetla, podczas jej ładowania. Wchodzimy w Editing, potem Map operations, i Create / edit map message.

To tyle. Jest jeszcze zakładka Bots, której nie opisałem, ale to tylko jeśli chcemy w nią grać w singlu.

Mam nadzieję że pomogłem;)
_________________
Huehue
Ostatnio zmieniony przez Phoenix 2011-05-01, 17:50, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
     
REKLAMA 

Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 201
  Wysłany: 2011-03-31, 19:20   

Ostatnio zmieniony przez Mati 2011-05-01, 17:50, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
     
Mati 
Administrator


Wiek: 25
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 201
Wysłany: 2011-03-31, 19:20   

Nie czytałem całego poradniku bo nie zajmuje sie robieniem mapek i zbytnio mnie to nie interesuje ale widze ze musiałeś sie napracować troche ... jednak brakuje mi screenow ... mimowszystko bravo za checi dobra robota !! zachecam innych do pisania swoich poradnikow.
 
     
Hubson 
Administrator


Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 86
Wysłany: 2011-04-01, 13:32   

Dziś spróbuje jakąś mapkę zrobić :D
_________________

 
 
     
Phoenix 
ModMaster
Miszczu Modder



Wiek: 20
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 43
Skąd: (Zgadnij...)
Wysłany: 2011-04-03, 11:37   

Acha, jeszcze jedno [zrócie cos z tym editem postów, bo nie można!!] - Jeśli chcemy wysłać mapę na server, to po I musi ona się znajdować w folderze z AC, a po II, wysyła się je odpalając tryb poleceń (~ lub /), i wpisująć:

sendmap [nazwa mapy]

A mapę z serva pobiera się wpisująć

getmap

EDIT √
działa Mati!√
_________________
Huehue
Ostatnio zmieniony przez Phoenix 2011-04-03, 14:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Mati 
Administrator


Wiek: 25
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 201
Wysłany: 2011-04-03, 11:44   

Teraz Powinno być dobrze jeśli chodzi o edycje
 
     
Phoenix 
ModMaster
Miszczu Modder



Wiek: 20
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 43
Skąd: (Zgadnij...)
Wysłany: 2011-04-03, 14:25   

OK teraz wszysciutko bangla ^^
_________________
Huehue
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org

| | Darmowe fora | Reklama
Strona wygenerowana w 1.7 sekundy. Zapytań do SQL: 14